ideidincorcodus

Just another WordPress.com site

Monastirea Argesului

 
De ani de zile imi doream sa vizitez Manastirea Argesului. M-a incantat atat de mult aceasta balada in anii de scoala incat imi doream , atunci frenetic sa ii calc pragul. Desi nu am fost nicicand o persoana pioasa si religioasa, descrierea acelui loc mistic m-a facut sa-mi doresc sa il vad cu ochii mei si sa ma conving de grandoarea si misticismul lacasului de cult.
Zis si facut , dupa o excursie in familie  am facut o ultima oprire pentru a -mi  indeplini visul de copil naiv.
Trecand peste imaginea mea pe care mi-am construit-o in minte candva, am ajuns in Curtea de Arges si nu a fost necesar sa ne invartim airea pentru ca mai cu un indicator, mai cu ajutorul unui localnic am reusit s-o descoperim destul de repede, iar de aici in colo  zidurile imaginatiei mele au inceput sa se darame mai ceva ca zidul Anei in fragmente de deziluzie totala.
Nu am fost deranjata de aglomeratia specifica si poate nici de micii cersetori  din zona pentru ca la noi intra in firescul lucrurilor, insa am fost extrem de dezamagita de cate rahaturi cu inscriptii crestine a inceput lumea sa vanda , folosindu-se de credinta si naivitatea oamenilor ce sunt tentati sa cumpere suveniruri ca sa-i ajute Dumnezeu.
 
Am trecut peste acest hop si iata-ne ajunsi in curte. Flori multe amenajate in gradinite gingase si luminoase, un izvor cu „apa sfintita” de unde se adapa tot crestinul credul, copaci umbrosi si evident comercianti , fantana lui Manole toate alcatuiau un cadru placut si candva sensibil. M-am uitat eu in stanga si-n dreapta ca sa inregistrez mental cat mai multe informatii, am privit si observat biserica din exterior  si este clar un monument reusit (la cat ma pricep eu la arhitectura, bazati-va pe parerea mea). Toate bune si frumoase pana cand , eu o enoriasa desavarsita patrund in incinta bisericii, imi fac crucile aferente evenimentului si imi doresc sa imi continui pelerinajul spre altar unde sa ma rog si eu ca o femeie pacatoasa. Numai ca n-am apucat sa-mi termin trilogia de inchinaciuni cand am fost acostata inca de la intrare de doua persoane , un barbat si o femeie care in cor ma intreaba daca am platit bilet. Am dat din cap negativ si am intrebat totusi cat costa intrarea intr-o Biserica Crestin Ortodoxsa, iar raspunsul domnilor a fost „2 ron”. Atunci eu mi-am permis  sa le multumesc respectuos pentru informatie  si am iesit fara a vedea nimic.
 
Nu ma intelegeti gresit, suma era aproape inexistenta  si as fi dat de un miliard de ori mai mult daca aveam si daca stiam ca banii s-ar fi dus catre copii , batrani sau bolnavi, dar mi se pare inadmisibil ca eu, crestrin ortodox sa intru intr-o biserica sub al carui rit am fost botezata si sa fiu obligata sa platesc intrare. Daca acea suma mi s-ar fi cerut la intrarea in tot ansamblul poate as mai fi inteles, dar ca sa pot intra intr-o biserica este inacceptabil, in conditiile in care am vazut de curand ca cele mai mari venituri, incasar si proprietati sunt ale bisericii (chiar daca stiam asta inca din anii de scoala) Si cum sa dau eu 2lei pentru niste popi burtosi, hoti, avari, necinstiti, inumani ce se folosesc de numele lui Dumnezeu pentru a mari marea avere bisericeasca. Cnd n-am vazut nici un „prea sfant” de la Patriarhie sau de unde mama lor s-or ascunde sa faca prea multe acte  filantropice pentru cei saraci  cares lava Domnului in tara asta sunt  suficienti.
 
Sa le dam, sa le dam la toti tot ce avem! Ma uitam intr-o zi la stiri pe PROTV si era o batrana , doamne cat era de amarata si a zis sarmana femeie ca a dat ultimii banuti la contribuitia de la biserica deoarece „costa mama ca sa te ajute Dumnezeu”! Si cum sa te duci cu sufletul impacat sa te rogi si sa stai la cozi infernale cand se mai scoate cate-o moaste si sa mai atarni la mila lor la o sarma ,  cand incasarile lor pe anul trecut au fost de 54 de miliarde de euro , iar in acte de caritate au investi 3 miliarde.
 
 
Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 10 Septembrie 2012 de în Uncategorized.
lolamajeure

sex. intimitate. discuţii nocturne

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

Deliciu Mic

Cadouri personalizate, Figurine de tort pentru nunta - personalizate, Accersorii si Bijuterii Handmade

High street mania

diy & fashion blog

TRAVELLING THE WORLD SOLO

The ultimate guide for independent travellers seeking inspiration, advice and adventures beyond their wildest dreams

De la noi din casa

De prin casa adunate

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

Cristina Boncea

01.01.1998

Lumea lui Dromihete

Stiri, editoriale, analize, pamflete

COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu - "considerați că v-am consultat"!

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Almira Events

Creative Ideas - Wedding Planning - Floral Design

notes from a dog walker

stories from the sidewalk

28 Rue Madeleine

Stories, photos, travel and other drugs

VATRAmea

povestea reinvierii unei casute aflate intre dealuri, pe malul unui rau de munte

Confesiuni

Păstrează momente și oameni printre gândurile tale. . .

Too dear

Style, Spice & Everything Nice

