ideidincorcodus

Just another WordPress.com site

au trecut si vor veni

Pentru ca de bastina sunt de prin Dobrogea si pentru ca pe vremea copilariei mele, cand eram o eleva sarguincioasa, taberele nu erau chiar atat de des organizate prin scolile  generale de cartier (maxim o tabara doua pe vara la munte , pe undeva) existau in schimb excursiile …iar la mine in scoala credeti-ma ca se faceau excursii berechet, primele mele escapade in afara orasului Constanta fiind alaturi de colegi…fix prin Dobrogea.

Inca de pe atunci am capatat placerea de a cunoaste aceast pamnt, cand cel mai nou cand cel mai vechi, atat de diferit de restul tarii fie prin constructia caracterelor umane, cat si prin complexitatea reliefului, dar si a iesirii la Marea Neagra atata de draga mie. Oricand as pleca  intr-o plimbare prin pustietatile  acestor parti, pentru a obtine un strop de dulce singuratate. Dobrogea mi-a atras mereu privirile mai mult decat celelalte parti ale tarii, in primul rand, cred eu , pentru ca de aici imi trag seva cunoasterii si tot aici am crescut , am vazut si am simtit…

…si am parasit-o in urma cu multi ani …si mi-e dor de ea ca de o persoana draga plecata de ani de zile peste mari si tari, iar  rarele momente in care mai ajung sa-i sfarm pamantul sub talpi imi sunt total insuficiente pentru a ma satura macar pentru o clipa de misterul in care o simt invaluita inca din copilarie. Mi-aduc aminte cand eram mica si mergeam cu tatal meu spre Braila, (desi nu e in Dobrogea, este necesar sa o strabati ca sa ajungi acolo) la un coleg de-al lui de serviciu si cum eram total absorbita de peisajul ce mi se desfasura inaintea ochilor si cum  doua ore cat dura calatoria nu ma puteam dezlipi de geamul autovehiculului nostru supersonic, si anume o  superba dacie 1310 de un verde crud si intens (acel verde de nu-l mai intalneai la o alta masina). Pentru unii peisajul poate fi cat se poate de banal si lipsit de spiritualitate sau misticism, insa pentru mine  imbinarea acestui pamant incarcat de inceputurile civilizatiei, clima lui cand  exagerat de blanda si primitoare, cand de-o rautate vrajitoreasca,  vegetatia deosebita cu arbusti pitici care ascund tot felul de lighioane nemaivazute, dar si paduri care cu o fauna  bogata, iar mai apoi…marea…si delta…si oamenii…si vantul, toate pentru mine insumeaza un loc sfant.

Se pare ca norocul imi poate surade la un moment dat si daca stiu sa aleg corect, am toate sansele sa ma reintorc in inima ei si sa o pot vizita de aproape de cate ori timpul , banii si sanatatea imi vor permite sa o fac. Visez sa mai merg vara prin satele aparent pusti,  cu garduri pitici din piatra de rau, unde este o liniste bizara si unde doar vantul te mai atentioneaza ca nu esti singur. Sa imi intind patura pe camp si sa simt arsita dusmanoasa a soarelui, sa aud in departare mugetul vacilor si sa traiesc fiecare culoare a tablourilor ce mi se infatisaza inaintea ochilor de fiecare data cand doresc sa absorb si cea mai mica celula de informatie.

Pana sa parasesc acele meleaguri pentru a cauta fericirea prin alte parti am vizitat numeroase obiective turistice precum Cetatile Adamclisi, Histria, Enisala, Manastirile Dervent sau Sfantul Andrei,  am facut numeroase  gratare romanesti  de 1Mai  prin padurea de la Babadag sau la Cheile Dobrogei, iar mai apoi cand  independenta varstei mi-a permis am reinceput explorarea acestor teritorii de basm, insa aceasta incursiune n-a trecut nici macar de inceput. Mai am de cutreierat inca multe locuri si m-am documentat pentru a face treaba buna si cat de cat corecta, iar cand timpul si banii mi-o vor permite o sa vin cu informatii cat mai amanuntite despre ce am tot scris eu aici. Pana atunci promit ca cel mai curand posibil o sa vin totusi cu niste detalii despre anumite obiective turistice.

Eram intr-o zi in drum spre facultate si in fata mea erau  doua persoane, in etate, un barbat si o doamna care discutau (nu ca m-ar fi interesat despre ce vorbesc  doua persoane necunoscute , dar imi era cam cu neputinta sa nu aud ce vorbeau  atata dimp ce nu ne despartea nici macar jumatate de metru ) despre acest tinut, spunea el ‘nemaivazut” si incerca s-o convinga pe femeia, care a recunoscut ca  in afara de litoral nu fusese interesata niciodata sa descopere tinuturile pentru ca nu stia ca ai ce invata si vedea prin acele parti de tara, ca este un loc de vis cu oameni minunati si locuri de poveste. Nu stiu ce deznodamant a avut conversatia celor doi, pentru ca mi-am continuat politicos drumul printr-o depasire strategica, insa sper ca femeia respectiva sa fi inteles mesajul.

Initial am dorit sa scriu despre sezonul de excursii care, in scoala mea generala, incepea la 1Mai  si se termina la 15 iunie si erau organizate  plecari in fiecare weekend, fie in vreo statiune a litoralului Romanesc, fie  spre un obiectiv turistic din zona, dar m-a luat valul si am ajuns sa descriu ce-mi place si totusi sa nu fiu cat se poate de clar si concisa.

Era frumos rau la scoala! Nu ratam nici o escapada prin Costinesti ,(in urma cu 15-20 de ani era altfel) Neptun sau mai apoi , la liceu in Vama Veche, unde era Sodoma si Gomora si doar mintind ca merg la Eforie puteam sa ma ajung . Tin minte ca plecarea se facea sambata dimineata la 8 din fata bibliotecii din cartier care era langa scoala si nu pleca un singur autocar,  ci 3 sau 4 autocare pline ochi cu elevi si eram supravegheati de doi profesori si nu mai muream si nu mai faceam sex si nu ne inecam  sau dispaream ca magarii-n ceata  sa ne caute pe la televizor disperati parintii. Ajungeam pe la 10  dimineata si pana la ora 18 eram, copii minori liberi ca pescarusii sa facem ce doream  si cat doream atata timp ce respectul pe care-l aveam fata de cei doi profesori nu ne permitea sa sarim calul niciodata. Va imaginati ce responsabilitate isi asumau acesti doi profesori un pic cam betivi, cand plecau cu 4 autocare pline de copii ce stiau ce libertate ii asteapa si cu toate astea nu-mi amintesc nici un accident nefericit sa se fi intamplat vreodata.

Acum in schimb paraca-s toti retardati, de toti trebuie sa ai grija, iar pana la 18 ani daca se aude sa au baut, au fumat sau au facut sex e vina oricarei alte persoane mai putin a copilului.

Traim intr-o lume din ce in ce mai ciudata si tampita , plina de pretentii asa ca mergeti si vizitati tinuturile pentru reculegere!

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 25 Ianuarie 2013 de în Uncategorized.
lolamajeure

sex. intimitate. discuţii nocturne

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

Deliciu Mic

Cadouri personalizate, Figurine de tort pentru nunta - personalizate, Accersorii si Bijuterii Handmade

High street mania

diy & fashion blog

TRAVELLING THE WORLD SOLO

The ultimate guide for independent travellers seeking inspiration, advice and adventures beyond their wildest dreams

De la noi din casa

De prin casa adunate

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

Cristina Boncea

01.01.1998

Lumea lui Dromihete

Stiri, editoriale, analize, pamflete

COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu - "considerați că v-am consultat"!

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Almira Events

Creative Ideas - Wedding Planning - Floral Design

notes from a dog walker

stories from the sidewalk

28 Rue Madeleine

Stories, photos, travel and other drugs

VATRAmea

povestea reinvierii unei casute aflate intre dealuri, pe malul unui rau de munte

Confesiuni

Păstrează momente și oameni printre gândurile tale. . .

Too dear

Style, Spice & Everything Nice

