ideidincorcodus

Just another WordPress.com site

Romanta raspunsului mut

Mi-am amintit asa pe neasteptate cat de mult imi place mie aceasta poezie pe care am descoperit-o candva, pe la sfarsitul liceului cand fetele plangeau dupa baieti cu mustacioare firave la inceputul iubirilor neintelese si care visau la dragostea viitorilor barbati ce aveau sa le transforme in femei.

Romanţa răspunsului mut

de Ion Minulescu

Ce văd!…
E-adevărat?…
Tu eşti?…
Cum?…
N-ai murit?…
Tot mai trăieşti?…
Pendulă care te-ai oprit din mers,
Încerci acum să mergi în sens invers?…

Hai!… Spune-mi…
Spune-mi tot ce ştii…
Să-mi spui chiar şi minciuni,
Să-mi spui
Ce n-ai spus nimănui –
Nici celor morţi,
Nici celor vii …

Ce victime ai mai făcut
Din clipa-n care urma ţi-am pierdut?…
Ce vrăjitoare te-a trecut prin foc
Şi-a reuşit să-ţi pună inima la loc?…
Şi care-anume sfânt din calendar
Te-a sfătuit să te-ntâlneşti cu mine iar?…

De ce zâmbeşti?
E-adevărat?…
Te-ai răzgândit?…
Ne-am împăcat?…
Iar ne iubim?…
Sau, poate, şi-azi ne regăsim
Aceiaşi vechi duşmani?…
Dar tu mai ştii după câţi ani?…

Eu te-am iertat de mult!…
Dar tu?…
Răspunde-mi „Da”…
Răspunde-mi „Nu” –
Totuna mi-e!…
Ştii tu de ce –
La tine „Nu” şi „Da” nu sunt
Decât aceleaşi vorbe-n vânt!…

De ce te temi?…
De ce-ţi ascunzi
În palme ochii tăi rotunzi?…
De ce-ţi aprinzi ca un semnal
De foc bengal
Obrajii tăi de porţelan
Şi inima de Caliban?…

Răspunde-mi!…
Vreau să ştiu şi eu,
De ce-ai venit?…
De dragul meu?
Sau, poate, n-ai venit decât
Să-mi torni, ca şi-n trecut, pe gât
Un păhărel de coniac,
Ca eu să tac,
Iar tu să ţipi
Şi să dispari, apoi, suspect,
Cu voluptatea unei bombe de efect!…

Ce zici?
Aşa e c-am ghicit
De ce-ai venit?…
De ce te-ncrunţi şi nu-mi răspunzi?…
Ce nou secret îmi mai ascunzi?…
De ce scrâşneşti din dinţi
Şi taci?…
Hai!… Spune-mi, ce-ai de gând să faci?
Deschide-ţi gura – mii de draci! –
Şi lasă-mă să-ţi mai sărut…
Nu gura…
Ci răspunsul mut!…

Astazi ma simt intr-un fel anume, un fel pe care nu mi-l pot explica din varii motive, fie ca nu m-am simtit asa de multa vreme si am uitat cum este, fie ca sunt o persoana deosebit de nesimtita care rar are parte de emotii puternice ce o pun pe ganduri, fie ca am un memorabil simti ciudat de a-mi reprima trairile pentru ca mai apoi sa nu ma trezesc izbita de toti peretii cand voi fi nevoita sa caobor din imaginatie. Cert este ca e de bine, imi place si mai vreau ceea ce simt acum, si poate ca usor usor o sa-mi regasesc reteta fericirii cat si palcerea dezgustului.
Mai vreau sa tremur cand incep sa simt ca gandesc si cand trupul imi joaca feste dintre cele mai colorate si acide, exact ca atunci cand ai mancat o prajitura delicioasa cu cea mai mare pofta inainte sa te culci. Mai vreau ca ochii mei sa atinga fiecare punct in detaliu a ceea ce-mi infatisaza viata in secundele ce-mi mai raman si ca urechile sa poata surprinde atente transparentele unde atintite spre nicaieri, la fel cum mai vreau ca buzele sa patrunda sangeriu fluturi inimii pentru ca eu sa ma pot simti din nou femeie…

4 comentarii la “Romanta raspunsului mut

  1. Ştefania
    20 Martie 2014

    Bine te-am găsit, Alina.
    Cu bucurie am recitit poezia lui Ion Minulescu. Mie îmi plac foarte mult poeziile sale şi mereu mă întorc la ele.
    Sper că acum eşti mult mai bine.

    O zi minunată îţi doresc, Alina! 🙂

  2. ideidincorcodus
    21 Martie 2014

    Sunt bine acum sau cel putin asa cred. O zi minunata si tie, Stefania! :*

  3. Anonim
    14 August 2014

    🙂

  4. ideidincorcodus
    14 August 2014

    Ca sa ma gandesc eu acum la cine e acest „someone” care zambeste… multumesc oricum pt zambet! 🙂

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 17 Noiembrie 2013 de în Uncategorized.
lolamajeure

sex. intimitate. discuţii nocturne

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

Deliciu Mic

Cadouri personalizate, Figurine de tort pentru nunta - personalizate, Accersorii si Bijuterii Handmade

High Street Mania

Think - Like - Create

TRAVELLING THE WORLD SOLO

The ultimate guide for independent travellers seeking inspiration, advice and adventures beyond their wildest dreams

De la noi din casa

De prin casa adunate

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

Cristina Boncea

01.01.1998

Lumea lui Dromihete

Stiri, editoriale, analize, pamflete

COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu - "considerați că v-am consultat"!

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Almira Events

Creative Ideas - Wedding Planning - Floral Design

notes from a dog walker

stories from the sidewalk

28 Rue Madeleine

Stories, photos, travel and other drugs

VATRAmea

povestea reinvierii unei casute aflate intre dealuri, pe malul unui rau de munte

Confesiuni

Păstrează momente și oameni printre gândurile tale. . .

Too dear

Style, Spice & Everything Nice

