ideidincorcodus

Just another WordPress.com site

La pescuit pe Neajlov, Parcul Naţional Comana

Prin Delta Neajlovului am mai ajuns şi anul trecut, a doua zi de Rusalii, într-o luni, pe cand aveam liber de la munca silnică, aşa doar să mai vadă şi ochiul angajatului de rând cum arată o zi de luni la el în locuinţă sau pe stradă sau oriunde altundeva în afară de serviciu.

Deoarece suferim de sindromul pescarului fără noroc (mai exact Marian) am decis să ne petrecem ziua pescuind artistic. Am ales Delta Neajlovului pentru că mai fusesem, dar în nici un cay în acelaşi loc şi pentru că era aproape de Bucureşti, fiind convinşi că acolo unde-i deltă sare şi peătele în traistă. Am plecat de dimineaţă ca să fim noi cei ce prindem cei mai cei proaspeţi peşti din gârlă şi ca nu care cumva să îndraznească vreun alt creştin să ne sufle de sub nas captura. Într-un final am ajuns tot în comuna Comana din judeţul Giurgiu şi de acolo tot înainte prin pădure, printre gropi telurice.
La indicaţiile mai multor localnici am poposit pe un câmp ce avea să fie spaţiul destinat deltei sau cel puţin a unei părţi a acesteia. Bucuroşi şi mulţumiţi ne-am instalat tabăra pentru urmatoarele ore chitiţi pe pescuitul unei cantităţi generoase de peşte. Şi stăm, şi stăm, o oră-două fără rezultat. Până la urmă asa e la pescuit, n-ai noroc din prima! (şşş… să nu spui noroc, aduce ghinion). Marian fiind perseverent a tot insistat până când norocul i-a sclipit de pe fundul lacului reuşind să prindă primul peştisor. La vederea exemplarului am şi început să credem că mâncăm saramură la pranz.

La pescuit îţi trebuie răbdare, aşa că după primul ar trebui să urmeze şi cel de-al doilea, care din nefericire se cam lăsa aşteptat. Asta până când din zare apare o căruţă zgomotoasă care ne trezeşte din amorţeala. Săteanul de la hamuri se apropie de noi, ne dăm bineţe, apoi ne sugerează politicos să căutam o altă baltă. Chiar dacă printr-o minune am reuşit să prindem un exemplar defavorizat, ne-a mai spus că ar fi bine să ţinem cont că în apa aceea nu mai erau peşti de vreo doi ani. Fsese secată din varii motive explicate pe scurt de personajul nostru episodic. Puteam să dăm noi cu băţu-n baltă mult şi bine şi să visăm la saramuri până ne înverzeam că balta n-avea peşte. Uşor dezamagit, Marian a continuat să pescuiască gândindu-se că poate cetăţeanul a fost rău intenţionat sau a râs de el sau orice altceva numai adevarul nu-l putea accepta.

Cu peşte sau fără am mai stat la locul cu pricina, aşa măcar de pamplezir să nu zicem că n-am facut si noi ceva în ziua aceea.

La vară mi-am propus să colind mai mult interiorul Rezervaţiei Naturale Comana, întrucât îmi place, e aproape de Bucureşti, este curat încă, nu sunt prea multi turişti curioşi, iar grătarele sunt mai rar aprinse ca la Cernica sau la Pustnicul. Am înteles chiar ca în a treia duminică din luna mai se organizează Festivalul Bujorului de Pădure şi cum anul trecut am ajuns un pic prea târziu n-am luat parte.

Chiar dacă din titlu rezulta ca voi vorbi ceva mai mult despre Parcul Naţional Comana nu am facut-o! Nu am foarte multe informaţii despre celebrarea bujorului decât din ce am citit şi eu pe ici pe colo şi tocmai de aceea nu are sens să va dezinformez cu rezumatele mele. Ce vă pot spune sigur este că am fost aici, mi-a plăcut mult şi vă sfătuiesc sa mergeti fiindcă este destul de aproape şi mai e un pic şi vine primavara.

Atenţie! Gunoaiele se strâng de mâinile celui ce le-a făcut şi se aruncă într-un spaţiu special amenajat, cum ar fi un tomberon/ghenă!Dacă nu găsiţ un astfel de loc prin preajmă, fraţi români chiar n-o să muriţi dacă-l ţineţi în maşină până la cea mai apropiată ghenă!!!!!! Adică, celor care se ştiu că fac asta vreau să le spun că gunoaiele aruncate în natură nu dispar ca prin farmec şi nu le adună nici zânele şi nici elfi şi cu atât mai mult nici Dumnezeu. Iar cred că nu e niciunu suficient de tâmpit încat să creadă ca le aduna cineva de la primarie.

P.S. Poate le adună totuşi cinăva, deoarece dupa cum aţi citit undeva mai sus, era încă destul de curat. Aşa că eliminând personajele mitice, ne mai rămân oamenii, care fie ei de la primarie sau nu, cineva tot îşi dţ silinta.

3 comentarii la “La pescuit pe Neajlov, Parcul Naţional Comana

1. racoltapetru6
    27 Noiembrie 2014

Măcar ai prins peștișorul de aur, iar locurile sunt minunate! 🙂

2. ideidincorcodus

Cu balta secata si tot nu m-am facut de ras…macar pentru poza. Este un loc frumos, cu adevarat si imi doresc sa ajung macar o data in luan mai sa vad si bujorul din padure…poate la naul care vine.

3. Carl D'Agostino
    24 Aprilie 2015

I have married couple friends in Romania. The are Christian missionaries and teach high school subjects to English speaking students. Thank visit my blog. You reminded me to call my other Romanian friend, Florcel Costica. He is a truck driver here in America.