ideidincorcodus

Just another WordPress.com site

Boala si botanica

DSC03472

Deoarece sunt o fiinta plina de virusii bolii gripale m-am vazut nevoita sa stau astazi acasa. Nu de alta, dar ma usturau plamanii intr-un mod barbar atunci cand trebuia sa tusesc precum o locomotiva ruginita.
Racita m-am simtit inca de ieri dimineata, dar cum sunt o femeie mult prea constiincioasa pentru acest mileniu am considerat ca munca mea lipsita de sens la serviciu este mai importanta decat o tuse oarecare. Ziua a fost buna, seara relativa, insa a doua zi la trezire a fost asa intr-un fel cu lesin si alte cate mai alea nasoale de boala si de chin. Asa ca m-am lasat convinsa de celalat eu al meu mai putin constiincios care m-a obligat sa-mi petrec cel putin prima jumatate a zilei in pat doftoricindu-ma dupa spiritul meu de vraci innascut.
Si cum am stat eu asa toata ziua precum o leguma stalcita am constientizat ca nu prea am mai avut activitate virala de internauta. Asa ca m-am gandit la ce sa fac – ce sa zic, astfel ca am ajuns la concluzia ca vreau sa va povestesc despre prima mea intalnire cu Gradina Botanica a Bucurestilor.
Sunt in capiatala asta extrem de europeana de vreo 10 ani si m-am tot plimbat prin ea si am tot vizitat-o, numai ca nu ajunsesem inca sa-i vizitez gradina. O aveam in plan de ani de zile, cred ca de cand m-am mutat, numai ca stiti si voi cum e cu timpul si cu alte scuze.
DSC03453
Asa ca imi iau cealalta jumatate de om din relatie si plecam (in urma cred ca cu vreo luna maxim s-a petrecut plimbarea) initial spre Palatul Mogosoaia, numai ca pe drum am decis ca e mai bine sa abandonam traseul initial si sa mergem la Gradina Botanica. Am ajuns la ora 19 si spre norocul nostru mai era inca deschis. Trebuie sa recunosc faptul ca in afara balariilor de pe campuri si in afara gradinilor de zarzavaturi si de floricele din curtile oamenilor, am mai vazut o aglomerare de buruieni fara sens doar in floraria destinata studiului intens din laboratorul de botanica din liceu, dar poate nu sunt eu destul de obisnuita cu frumosul.
DSC03479
Sa nu fiu inteleasa gresit, imi plac florile si mi-ar fi palcut mult mai mult aici daca era un pic mai frumos decat la mine in curte. Sa-mi scuzti nesimtirea, insa tatal lui Marian are o gradina de legume, la care nici nu s-a straduit prea mult, mai reusita ambiental decat tot ce am vazut aici. Nu stiu daca mi-am ridicat eu mult prea sus asteptarile, dar diferenta intre marginea oricarui drum din tara si buruienile de acolo nu era decat ca pe camp nu sunt placute cu denumiri, in care mai esti si avertizat prieteneste sa nu calci spatiul verde. Au fost si mici aspecte ce mi-au placut, asupara carora evident, ca o romanca nasoala ce sunt n-am sa insit.
Ma asteptam sa vad plante in dreptul carora sa mi se dea informatii, sa vad flori aranjate frumos si atragator, sa nu zaresc pretutindeni ciulini si vegetatie ce n-au ce cauta acolo.
Sunt convinsa ca ar iesi foarte frumos daca cineva, orcine de acolo si-ar da interesul mai mult si ar strange in primul rand buruienile ce invadeaza plantele pe care as vrea sa le descopar. Erau bujorii in floare, trandafirii emanau un parfum delicat si suav, oameni faceau gimnastica se plimbau sau pur si simplu cascau ochii aiurea, ratustele erau si ele pe lac si alte etc-uri d’astea.
DSC03466
DSC03469
DSC03492

Erau si locuri ingrijite si pigulite de iarba, dar prea putine pentru tot spatiul acela. Se vedea totusi ca la un moment dat cineva a indraznit sa smulga din ierburile nefolositoare pentru a face loc plantelor ce trebuiesc vazute de fapt. Poate intre timp cineva a mai facut curat, insa e pacat ca noi asa stim sa facem treaba, lipsiti de coloana vertebrala si respect.
DSC03485
DSC03491
Mergeti si voi sa va convingeti cand aveti putin timp, iar la cat este de mare in jumatate de ora n-ai ce face…ce sa zic, e frumos, da nu prea!

3 comentarii la “Boala si botanica

  1. iluminisme
    18 Iunie 2014

    se mai intampla, tu zici de u spatiu public de stat, hai sa zicem ca nu sunt fonduri pentru plivit buruienile :)))
    Dar aseara ma plimbam printre blocuri si vedeam balarii in gradinile oamenilor, care mai ca se urcau peste tine in casa,
    asta e indiferenta, si la fel de indiferenta o sa fie si natura cu noi mai incolo 😉
    Sa te faci bine 🙂

  2. ideidincorcodus
    19 Iunie 2014

    Ai dreptate, cea steptari am eu de la un cadru organizat, cand romanul asteapta sa vina municipalitatea sa-i stranga balariile din fata blocului. Tin minte cand eram copil cum ieseam toti in jurul blocului, cu mic cu mare la curatenia de primavara si aia de toamna si era chiar distractiv sa iesim de doua ori pe an cu parintii la curatenie. Acum ma uit cum si in jurul blocului meu este acelasi peisaj dezolant in fiecare an…da avem fast food la parter…eeee, parca altfel se vad hartiile acum de la shaorme pe peticile de iarba care au mai reusit sa ramana.

  3. iluminisme
    20 Iunie 2014

    da.. la capitoul asta stam prost tare, casa langa bloc, blog intre case, gunoi in fata blocului si asa mai departe, eu cred ac tine de oameni, cum ai zis tu, daca se gospodaresc, daca le pasa, fac ceva, daca nu , stau ca trantorii 🙂

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 17 Iunie 2014 de în Corcodusu' recomanda, dregem si degeaba... şi etichetată , , .
lolamajeure

sex. intimitate. discuţii nocturne

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

Deliciu Mic

Cadouri personalizate, Figurine de tort pentru nunta - personalizate, Accersorii si Bijuterii Handmade

High Street Mania

Think - Like - Create

TRAVELLING THE WORLD SOLO

The ultimate guide for independent travellers seeking inspiration, advice and adventures beyond their wildest dreams

De la noi din casa

De prin casa adunate

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

Cristina Boncea

01.01.1998

Lumea lui Dromihete

Stiri, editoriale, analize, pamflete

COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu - "considerați că v-am consultat"!

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Almira Events

Creative Ideas - Wedding Planning - Floral Design

notes from a dog walker

stories from the sidewalk

28 Rue Madeleine

Stories, photos, travel and other drugs

VATRAmea

povestea reinvierii unei casute aflate intre dealuri, pe malul unui rau de munte

Confesiuni

Păstrează momente și oameni printre gândurile tale. . .

Too dear

Style, Spice & Everything Nice

