ideidincorcodus

Just another WordPress.com site

Teleolteanca

Cand eram copil, neamurile dobrogene ( unele, nu chiar toate, sa nu exagerez) ma tachinau mereu pentru ca eram jumatate teleormaneanca si cealalta jumatate eram de-a lor. Eu atunci habar n-aveam ce inseamna, dar stiu ca ma suparam pamant si  pe cei ce ma numeau „olteanca” ii aveam trecuti in suflet ca „dusmani antipatici”. Doamneee si cand imi amintesc cum evitam orice vizite, ca nu care cumva sa se faca iar misto pe seama originilor mele incerte si adultii sa rada si eu sa ma intristez!

Cu timpul am inteles  care-i treaba cu regiunile geografice si nu numai ca i-am scos de la „unfriend” pe cei ce ma mistocareau in copilarie, ba chiar mai mult le-am si multumit in adancul sufletului meu ca m-au facut inca de copil sa constientizez cat este de important sa-ti cunosti originile, sa le accepti si sa fii multumit cu ceea ce esti ca si intreg.

Iar daca imi place ceva de pe meleagurile  Teleormanului ( printre altele care-mi plac , dar despre care nu va spun inca) acela este Liviu Vasilica. Mereu o auzeam pe bunica mea ca se mandreste ca sunt consateni (de fapt ii unea doar comuna, satele erau diferite, dar pentru mamaia era mai mult decat o mondenitate faptul ca acel cantaret locuieste pe aproape). Asa ca nu trebuie sa va mai explic faptul ca pe langa „muzica tinereasca ” pe care o ascultam pe atunci, mai participam si la sesiuni de muzica populara alaturi de partile adulte din neam. Desi nu ma trag dintr-o familie de artisti, ci mai cu seama  dintr-o familie  extrem de obisnuita si comuna, muzica ne-a insotit mereu pe fiecare dintre noi. Asa ca am  invatat ca pe langa muzica adolescentei mai exista si folclorul, de care cei mai tineri se feresc precum dracu de tamaie si astfel va propun, pentru cei ce nu cunosc inca piesa sa ascultati o contopire a folclorului cu modernul , care dupa parerea mea te  invita la dans si zbantaiala de cate ori o asculti.

 

5 comentarii la “Teleolteanca

  1. Ice
    26 Noiembrie 2014

    Folclorul îl avem în sânge! La unii clocoteşte mai mult, la alţii mai puţin. Ce dor mi-ai trezit de casă…de hore..de sârbe! 😛

  2. ideidincorcodus
    26 Noiembrie 2014

    Asa este…il avem in sange si e pacat sa nu ne placa si sa nu il intelegem. Pai daca e vorba de dor…pune un playlist pe youtube si in orice loc al lumii esti strange cativa oameni si invata-i o hora. Cred ca o sa fie distractiv.

  3. Anonim
    27 Noiembrie 2014

    folclorul romanilor a suferit foarte multe perversiuni in timpul comunismului, care a redus la statutul de unealta de partid ceea ce trebuia sa fie sufletul si mostenirea culturala ale unui popor

  4. Anonim
    27 Noiembrie 2014

    la ora actuala nu cred ca mai stim ce inseamna cu adevarat muzica popular si generic zis, folclor; bine totusi ca sunt unele tentative de revitalizare, macar in cazurile in care exista o oarecare nota de autenticitate ,,folclorica”

  5. Ice
    28 Noiembrie 2014

    Hi hi! Am încercat…nu se lasă convinşi, dar în zece zile sper să fiu acasă şi să joc cu familia mea, până o să îmi ia foc tălpile!!! 🙂

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 26 Noiembrie 2014 de în Corcodusu' recomanda, sufletului meu şi etichetată , , , , .
lolamajeure

sex. intimitate. discuţii nocturne

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

Deliciu Mic

Cadouri personalizate, Figurine de tort pentru nunta - personalizate, Accersorii si Bijuterii Handmade

High Street Mania

Think - Like - Create

TRAVELLING THE WORLD SOLO

The ultimate guide for independent travellers seeking inspiration, advice and adventures beyond their wildest dreams

De la noi din casa

De prin casa adunate

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

Cristina Boncea

01.01.1998

Lumea lui Dromihete

Stiri, editoriale, analize, pamflete

COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu - "considerați că v-am consultat"!

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Almira Events

Creative Ideas - Wedding Planning - Floral Design

notes from a dog walker

stories from the sidewalk

28 Rue Madeleine

Stories, photos, travel and other drugs

VATRAmea

povestea reinvierii unei casute aflate intre dealuri, pe malul unui rau de munte

Confesiuni

Păstrează momente și oameni printre gândurile tale. . .

Too dear

Style, Spice & Everything Nice

