ideidincorcodus

Just another WordPress.com site

Balta fermecata

Se spune ca inca de pe vremuri magice si de mult uitate, fix in Voluntari si Ilfov ca sa fie clar, exact in aceiasi padure in care cutreier eu de atata amar de vreme ar fi o balta fermecata…si ca aici se intampla vazute si nevazute, lumesti si nelumeti.

WP_20160214_16_53_40_Pro

Padurea se numeste Boldu-Creteasca, asa apare si pe harta, insa nu am auzit nici un localnic sa o numeasca astfel. Cei din zona, inclusiv cei de pe strada mea, veterani in mersul la padure toamna pentru a aduna surcele de foc si primavara urzici, untisor si ghiocei, cunoscatori ai locurilor inca din frageda pruncie o numesc „la Miciurini” sau chiar padurea Andronache.

WP_20160214_16_45_59_Pro

Desi mai este o padurice cam la 3 km, fix la limita dintre judetul Ilfov si cartierul Andronache din capitala, presupun eu, cu mintea mea luminata ca vreodata paduricile astea sa fii fost unite in una mai mare. Dar, Dumnezeule aveam nevoie de orasul Voluntari! Unde se mai ridica falnica Pipera?!

WP_20160214_16_26_59_Pro

De farmece si incantatii nici nu se pune problema sa fii auzit vreun cunoscut de-al meu ca s-ar petrece pe aceste meleaguri. Tin sa va precizez ca in urma cu un deceniu, cand m-am mutat aici, padurea asta a devenit cel mai apropiat sanctuar al sufletului meu. Nu cred ca va imaginati vreunul ca in orasul in care traiesc sunt prea multe parcuri, spatii verzi si locuri de agrement, nu? Avem o padure delimitata de o sosea, de o sosea de centura, o cale ferata , un camp si un cartier de vile. Nu poti spune ca este prea ferita, insa este o minunata oaza de liniste.

WP_20160214_16_42_43_Pro

WP_20160214_16_45_10_Pro

WP_20160214_16_41_56_Pro

WP_20160214_16_46_57_Pro

 

Chiar daca am citit pe diferite site-uri ca este o balta fara fund care  nu seaca niciodata si ca localnicii (nu stim care dintre ei) au aruncat tone de moloz, aceasta inghitindu-le lacoma, eu am vazut-o si plina ochi si fara strop de apa, fie iarna, fie vara si nici nu cred ca e chiar asa de nesatula de a inghiti gunoaie. Totul tine de precipitatii, ca mai in toate locurile vrajite, evident. Nici nu prea cred ca in noptile in care cerurile se deschid (indiferent cand sunt ele) calca vreun picior cu soseta adidas incaltat in papuc  Versace de vrajitoare autohtona de la Strehaia sau Clejani ca sa cante – sa descante si sa invoce spiritele magiei albe si negre. Ba mai mult se zvoneste tot pe online ca aici ar fi fost taiat capul lui Vlad Tepes,  n-avea cum altfel decat locul sa fie blestemat.

WP_20160214_17_22_46_Pro

WP_20160214_16_39_43_Pro

WP_20160214_16_40_48_Pro

Padurea asta chiar este fermecata… iarna cand este mohorata, scartie din toate incheieturile si iti murdareste chiar si sufletul de greutatea formelor  inghetate, primavara cand luna se reflecta in fiecare frunza rasarita printre ramasitele iernii, cand fiecare floricica straluceste in razele ei, de parca totul pe jos este croit dintr-o perdea de licurici, iar vara cand te ocroteste de caldura marelui oras si cand te ademeneste spre ea cu racoare, liniste, dar si cu miliarde de tantari nefericiti; si toamna cand este colorata  tipator ca de festival, ca intr-un ultim efort de a fi minunata peste timp, insa nici urma de vrajitorie.

WP_20160214_16_52_27_Pro

WP_20160214_16_53_07_Pro

2 comentarii la “Balta fermecata

  1. Poteci de dor
    18 Februarie 2016

    Chiar o oază de linişte. Numai bună pentru evadarea din oraş.

  2. ideidincorcodus
    19 Februarie 2016

    Cat timp o sa mai fie si padurea asta….zic sa ma bucur de ea. Pe urma…potopul! Un weekend minunat iti doresc si multumesc de vizita! Ma bucur ca ne-am „revazut”! :*

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 18 Februarie 2016 de în Corcodusu' recomanda, din lume culese, sufletului meu şi etichetată , , , , , .
lolamajeure

sex. intimitate. discuţii nocturne

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

Deliciu Mic

Cadouri personalizate, Figurine de tort pentru nunta - personalizate, Accersorii si Bijuterii Handmade

High Street Mania

Think - Like - Create

TRAVELLING THE WORLD SOLO

The ultimate guide for independent travellers seeking inspiration, advice and adventures beyond their wildest dreams

De la noi din casa

De prin casa adunate

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

Cristina Boncea

01.01.1998

Lumea lui Dromihete

Stiri, editoriale, analize, pamflete

COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu - "considerați că v-am consultat"!

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Almira Events

Creative Ideas - Wedding Planning - Floral Design

notes from a dog walker

stories from the sidewalk

28 Rue Madeleine

Stories, photos, travel and other drugs

VATRAmea

povestea reinvierii unei casute aflate intre dealuri, pe malul unui rau de munte

Confesiuni

Păstrează momente și oameni printre gândurile tale. . .

Too dear

Style, Spice & Everything Nice

