ideidincorcodus

Just another WordPress.com site

Si le traiesc eu…Ghetarul Scarisoara

IMG_20150911_114018

Am ajuns la Ghetarul Scarisoara in toamna anului  trecut. Drumul prin localitatea Scarisoara (Alba) este mirific si te imbie la visare. Este acel loc in care mi-am promis ca voi reveni candva, mai ales pentru a petrece un Craciun idilic sau cateva zile pline cu soare.

hdr

Era jumatatea lui septembrie. Scolile incepusera, iar oamenii deja depanau amintirile din concediul estival. Tarabele cu suveniruri si chioscurile de placinte si kurtos kalacs aveau obloanele trase, pregatite de iminenta iarna naprasnica.  Ploua marunt si destul de enervant pentru o ochelarista. Asa a inceput mica mea aventura subterana.

hdr

Ne-am priponit in fata dughenei de bilete si hai cu socializarea! Am salutat zambind si respectos, iar dupa tejgheaua ruginita am primit o privire deranjata, de chiar m-a facut sa ma simt …asa rusinata si chiar prost crescuta. Am indraznit totusi sa cer biletele, doar ca pana sa intru in posesia lor sau macar sa aflu daca mi le da ori ba, m-a atentionat pe un ton plictisit ca el este ghidul, numai ca nu va intra doar cu doi oameni in pestera sa ne rezume in cateva cuvinte, ce putem gasi foarte usor si pe net. Putem astepta inca 23 de persoane, caci dansul se deplasa doar pentru 25 de suflete sau sa intram fara grija si singuri. Ne-am uitat in stanga, in dreapta…eram doar noi, un batran ce vindea  miere si sirop  si inca doi turisti pensionari francezi, ba unul dintre ei avea si baston. Afara era o vreme cacacioasa si dupa cum am mai spus vacanta pentru multi se sfarsise. Asa ca nu ne gandeam ca avem sanse sa se stranga un numar atat de mare intr-un timp scurt. Dupa un consilu de familie am convenit  sa intram pereche, asa ca ne-am uitat la el cu un „hai sictir , ca ne descurcam si singuri!” si multumindu-i cu un zambet politicos am plecat la drum. Sunt cateva scari de coborat/urcat, cam abrupte, dar sigure si imi pareau destul de recent instalate. Traseul pe ele nu iti da mari batai de cap, iar panica primelor trepte dispare pe masura ce te afunzi in verdele crud si pur al vegetatiei.

IMG_20150911_121957

IMG_20150911_121803

IMG_20150911_122210

Ploua! Am mai spus, parca…Stropii marunti cadeau pe fiecare frunza, creanga, piatra sau petec de pamant strecurat printre plante. Ce liniste pamanteasca impletita cu o melodie proaspata, vesnic de primavara, mi-au ascultat atunci urechile!

hdr

hdrhdr

Partea Pesterii Ghetarul Scarisoara ce poate fi vizitata este formata dintr-o singura sala principala. Nu va asteptati sa dati peste ceva nemaivazut si de proportii megalitice. Cautati si dati alt sens intalnirii cu acest loc. In grota ascunsa in adancurile pamantului, va veti lovi de o racoare milenara sau  o sa puteti respira un aer pur ce-ti mentoleaza fiecare celula din corp. La fel ca cei ce se ascundeau candva aici, veti fi ocrotiti, puteti medita sau asculta ropotul raului subteran cum strapunge piatra muntelui, clinchetul picaturilor de apa ce se desprind din tavan si cad intr-un ecou de harpa.

IMG_20150911_123330

IMG_20150911_122332

Precum niste adolescenti naivi am privit fiecare ungher ce ni se parea noua mai dubios si ne-am  chiorat cat de mult am putut pentru a-l descoperi. Pestera nu este spectaculoasa, cel putin nu in sala in care am intrat noi, cai in pestera se mai gasesc inca doua sali, inchise vizitatorilor, deoarece se intra doar cu echipament de specialitate si doar in anumite conditii. Ghetarul se afla in capatul salii principale , undeva mult mai jos de nivelul de la care se poate privi de pe platforma, este luminat  si poate fi admirat in toata splendoarea lui.Este imens, singuratic si tacut.

IMG_20150911_123143

hdr

Mai aveam cam 20% de vizitat si dupa aproape o ora si ceva de cascat ochii, si fotografiat mediocru, cand pe scarile ce legau civilizatia de subteran se vad si picioarele primului turist. Iar picioarele au inceput sa tot coboare, ca astfel am reusit sa numar cam vreo 26-27 de turisti care ne-au invadat intimitatea.  Galagie, zarva, blituri, mirare, wow, super…si domnul ghid. Insa eu nu la-m uitat pentru golania lui , asa ca am profitat si m-am intors din drum, m-am facut parte a grupului, (ca doar acum era numarul format, iar dumnealui s-a putut deplasa) si am ascultat povestea fix de aceiasi bani si aproape cam singura persoana, pentru ca eu avusesem timp suficient sa ma minunez si sa fotografiez. Multumita de afacere mi-am continuat drumul spre iesire.

hdr

Dar nu am apucat sa ajung nicaieri , caci grupul se pozase suficient asa ca a luat-o val vartej pe trepte. Aproape jumatate de ora a mai durat, insa noi doi, in ziua aceea nu ne grabeam nicunde.

hdr

Nu am reusit sa surprind o imagine stralucita, ba chiar nu se vede mai nimic, insa sper macar sa se auda  cateva secunde raul subteran.

 

Mi-am permis sa copiez acest link pentru o descriere amanuntita.  http://cabanaturistica.montanamotilor.ro/index.php/2015/06/16/pestera-scarisoara/

 

 

 

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 15 Martie 2016 de în Corcodusu' recomanda, si le traiesc eu... şi etichetată , , , , , .
lolamajeure

sex. intimitate. discuţii nocturne

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

Deliciu Mic

Cadouri personalizate, Figurine de tort pentru nunta - personalizate, Accersorii si Bijuterii Handmade

High Street Mania

Think - Like - Create

TRAVELLING THE WORLD SOLO

The ultimate guide for independent travellers seeking inspiration, advice and adventures beyond their wildest dreams

De la noi din casa

De prin casa adunate

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

Cristina Boncea

01.01.1998

Lumea lui Dromihete

Stiri, editoriale, analize, pamflete

COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu - "considerați că v-am consultat"!

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Almira Events

Creative Ideas - Wedding Planning - Floral Design

notes from a dog walker

stories from the sidewalk

28 Rue Madeleine

Stories, photos, travel and other drugs

VATRAmea

povestea reinvierii unei casute aflate intre dealuri, pe malul unui rau de munte

Confesiuni

Păstrează momente și oameni printre gândurile tale. . .

Too dear

Style, Spice & Everything Nice

